Personeel werven in de zomer? Zeker doen!

Nieuws

HET VINDEN VAN DE JUISTE MENSEN IS TEGENWOORDIG KNAP LASTIG. GOEDE MENSEN ZIJN SCHAARS EN MET ZOVEEL ORGANISATIES DIE TEGELIJKERTIJD IN DE MARKT ZIJN, IS HET ALS WERKGEVER LASTIG OM ÉCHT OP TE VALLEN. DE ZOMER IS DAAROM DE IDEALE PERIODE OM PERSONEEL TE WERVEN.

 

WIJ GEVEN JE VIER REDENEN OM JUIST PERSONEEL TE WERVEN IN DE ZOMERPERIODE:

  1. Extra opvallen Werkgevers zetten in de zomer hun werving vaak op een lager pitje, juist daarom kun je in deze tijd extra opvallen. Bovendien is het merendeel van de Nederlanders ook op vakantie regelmatig online en heeft men meer tijd om er eens rustig over na te denken.
  1. Ben ik nog blij in mijn huidige functie? In de zomerperiode denkt men vaak na over de toekomst. Ben ik nog blij in mijn huidige functie? Wat wil ik voor de toekomst? Uit onderzoek blijkt dat elk jaar na de zomervakantie het aantal bezoekers en cv-plaatsingen op de jobboards enorm stijgt. Zeven op de tien werknemers geeft aan ook op vakantie zich te oriënteren op interessante vacatures. En in een tijd waarin de telefoon en wifi altijd in de buurt zijn, en bijvoorbeeld LinkedIn zo geopend is, is dit natuurlijk heel eenvoudig!
  1. Enthousiast talent Veel jongeren zijn net klaar met hun studie. In deze periode is het dus zaak om als eerste in beeld te komen bij deze talenten. Na een welverdiende vakantie beginnen zij met hun zoektocht naar hun eerste echte baan dus als je een vacature hebt die ingevuld kan worden door een enthousiaste starter is de zomer dus een ideaal moment om die te vinden.
  1. Zomeraanbieding In de zomermaanden wordt er aanzienlijk minder personeel geworven. Juist in deze periode kun je profiteren van aantrekkelijke kortingen en extra aandacht in verschillende media. De landelijke en regionale dagbladen zien tijdens de vakantie de verkoop van losse nummers flink groeien wat jou een extra bereik op levert.

Zomeractie Wij kunnen je helpen in het veel omvattende medialandschap, zodat je de kracht kan ervaren van crossmediaal werven. Je zult zien dat onze media een bijzonder waardevolle bijdrage leveren aan de effectiviteit van jouw wervingscampagne in de Noordelijke regio. Maak nu kennis met de mogelijkheden van Ambitie.

ZOMERACTIE →
Rekruteren in het Covid-19 tijdperk: 5 trends

Rekruteren in het Covid-19 tijdperk: 5 trends

Corona verandert alles, en dus ook rekruteren. Deze trends tekenen zich af en digitalisering staat hierbij voorop. Van meer gebruik van video tot de opmars van virtuele jobbeurzen. 1. Minder aanwervingen Een no brainer: bijna zes op tien bedrijven uit het...

Lees meer
10 prognoses voor het post-coronatijdperk

10 prognoses voor het post-coronatijdperk

Wat betekent het post-coronatijdperk voor je werk, job en kantoor? We legden ons oor te luisteren bij enkele experts en doen tien voorspellingen. 1. Meer hygiëne “Bedrijven zullen in het post-coronatijdperk meer aandacht besteden aan hygiëne”, stelt Tom Palmaerts van...

Lees meer
Rekruteren in tijden van corona

Rekruteren in tijden van corona

In deze gekke tijden heb je als recruiter ineens een hoop op je bord liggen. En daarbij komen ook de flinke bezuinigingen op het recruitment budget? Ambitie deelt daarom drie creatieve tips voor werving!  Tip #1: Kies voor kanalen met kwaliteit niet kwantiteit.  Stop...

Lees meer