Ook werkgevers hebben een cv nodig om zich te profileren

Blog, Ervaringen, Geen categorie

De traditie wil dat sollicitanten een cv afgeven aan de werkgevers waarin alle competenties en ervaringen in de verf worden gezet. Door de krapte op de arbeidsmarkt zijn de rollen echter omgekeerd, en moeten de werkgevers zich van hun beste zijde laten zien aan de kandidaten. Om je als bedrijf sterk te profileren kun je een weldoordacht bedrijfs-cv opstellen waarin alle kenmerken zijn opgesomd die een sollicitant kunnen overtuigen.

Volgens het klassieke proces stuurt een groot aantal kandidaten een sollicitatiebrief en een cv om zich bekend te maken als geïnteresseerde. De werkgevers vissen vervolgens de beste uit de vijver. Vandaag is de situatie echter helemaal anders. Het kost steeds meer moeite om de talrijke openstaande functies in te vullen, en de schaarse kandidaten hebben hun toekomstige werkgever voor het uitkiezen. Het is dus heel belangrijk dat de bedrijven zich profileren met al hun troeven. Door een eerlijk en realistisch beeld te schetsen van wie ze zijn, waar ze voor staan en waar ze naartoe willen, kunnen ze de sollicitanten charmeren. Ook voor interne medewerkers is die informatie een uitstekende houvast.

In de CV kan het gaan over de visie, missie, het klantenbestand, de unieke verkoopsargumenten, enzovoort. Ook een cultuurmeting kan veel toevoegen. Bestaande medewerkers en sollicitanten zijn erg gevoelig voor een realistisch beeld van de huidige bedrijfscultuur.

Wil jij de CV van je bedrijf naar buiten brengen bij een groot publiek? ⭐️ Ambitie kan helpen! Kies voor advertorials online, in onze kranten of via video’s.

Rekruteren in het Covid-19 tijdperk: 5 trends

Rekruteren in het Covid-19 tijdperk: 5 trends

Corona verandert alles, en dus ook rekruteren. Deze trends tekenen zich af en digitalisering staat hierbij voorop. Van meer gebruik van video tot de opmars van virtuele jobbeurzen. 1. Minder aanwervingen Een no brainer: bijna zes op tien bedrijven uit het...

Lees meer
10 prognoses voor het post-coronatijdperk

10 prognoses voor het post-coronatijdperk

Wat betekent het post-coronatijdperk voor je werk, job en kantoor? We legden ons oor te luisteren bij enkele experts en doen tien voorspellingen. 1. Meer hygiëne “Bedrijven zullen in het post-coronatijdperk meer aandacht besteden aan hygiëne”, stelt Tom Palmaerts van...

Lees meer
Rekruteren in tijden van corona

Rekruteren in tijden van corona

In deze gekke tijden heb je als recruiter ineens een hoop op je bord liggen. En daarbij komen ook de flinke bezuinigingen op het recruitment budget? Ambitie deelt daarom drie creatieve tips voor werving!  Tip #1: Kies voor kanalen met kwaliteit niet kwantiteit.  Stop...

Lees meer